Üniversitemize kayıtlı bulunan tüm öğrencilerimizin Kırıkkale Üniversitesi
Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile Kırıkkale Üniversitesi Ön Lisans Ve Lisans
Eğitim-Öğretim Yönergesi’ne göre hak ve sorumlulukları bulunmaktadır. Eğitim-Öğretimin sağlıklı bir
şekilde yürütülmesi öğrencilerimizin haklarını kullanırken ve sorumluluklarını
yerine getirirken yasal düzenlemeler ve duyurulara özen göstermelerinden
geçmektedir. Bu amaçla; öğrencilerimizin sık karşılaştıkları durumlar ile
ilgili uymaları gereken kurallar aşağıya çıkarılmıştır.
1. ÖĞRENCİLER
İLE İLGİLİ MEVZUATA NASIL ULAŞABİLİRİM?
Öğrencilerimizin kendileri ile ilgili mevzuatı (Yönetmelik, Yönerge,
Muafiyet ve İntibak Kuralları vb.) öğrenmeleri önemlidir. İlgili mevzuata https://genelsekreterlik.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=KanunveYonetmelik ve https://oidb.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=KanunveYonetmelik adresinden takip
etmeleri yararlı olacaktır.
2. AKADEMİK
TAKVİME NASIL ULAŞABİLİRİM?
Fakültemizde Öğretim, Üniversite Senatosunca belirlenen Akademik Takvime
göre yürütülmektedir. Ayrıca Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı tarafından
https://oidb.kku.edu.tr/Idari adresinden yapılan duyurulular ile öğrenciler
bilgilendirilmektedir. Öğrencilerimizin mağdur olmamaları için Akademik Takvim
ve Duyurularda belirtilen zaman dilimlerine dikkat etmeleri önemlidir.
3. DUYURULARI
NEREDEN TAKİP EDEBİLİRİM?
Öğrenciler, Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı tarafından yapılan duyurular
yanında kayıtlı oldukları Fakülte/Yüksekokul web sayfaları ile ilan panolarında
yapılan duyuruları da takip etmeleri önemlidir.
4. DERS
KAYDIMI NASIL YAPABİLİRİM?
Ders kayıtlarının doğru yapılmasından
öğrenci sorumludur. Ders kayıtlarının Danışman tarafından onaylanmasından sonra
öğrenci ders kayıtlarını kontrol ederek bir hata varsa Danışmanını
bilgilendirmesi gerekmektedir. Öğrencilerin, Öğrenci Otomasyon Sistemi
üzerinden yapmış oldukları ders kayıtları
danışman tarafından uygun görülerek yine sistem üzerinden
onaylanmaktadır. Birinci sınıf öğrencileri dahil ders kaydı öğrenciler tarafından
yapılmaktadır. Katkı payını veya öğrenim ücretini ödemeyenlerin ders
kaydı yapılmaz.
5. MAZERET
DERS KAYDIMI NASIL YAPABİLİRİM?
Süresi içinde kaydını yenilemeyenler, haklı ve geçerli mazeretleri sona
erdikten sonra, bir hafta içinde kendi Başkanlıklarına başvurmak zorundadırlar.
Devam zorunluluğu dikkate alınmak şartıyla, ilgili birim yönetim kurulu
kararıyla, mazeretlerinin kabulüne ve kayıt yenilemelerine karar verilen
öğrencilerin, kayıt yenileme tarihleri de belirlenir ve ilgili başkanlık ile
ÖİDB’ ye bildirilir.
6. KİMLİK
KARTIMI KAYBETTİM, NE YAPMALIYIM?
Üniversiteye kesin kayıt yaptıran veya kaydını yenileyen öğrencilere, ÖİDB
tarafından, öğrenci kimlik kartı verilir. Öğrenci kimlik kartının kaybedilmesi
halinde, yenisini almak için yerel bir gazetede yapılacak kayıp ilanı ya da
polis merkezinden alınacak tutanakla birlikte, bir dilekçe ile ÖİDB’ ye
başvurulması gerekir.
7. DÜZENLENEN
BELGE, DİPLOMA VE SERTİFİKALARIN KAYBEDİLMESİ DURUMUNDA NE YAPMALIM?
Geçici mezuniyet belgesi, diploma ve diploma eki ile Yan Dal sertifikası ve
Çift Ana Dal diplomasını kaybedenler, ulusal gazetelerin birine
verilecek kayıp ilanına ait bir ilan suretiyle birlikte hazırlanacak bir
dilekçe ile ÖİDB’ ye başvururlar.
8. OBS
ŞİFREMİ NASIL ALABİLİRİM?
Yeni Öğrencilerimizin Şifrelerini Öğrenme veya Tüm Kayıtlı Öğrencilerimizin
Şifrelerini Unutma Durumunda Şifre Sıfırlama İşlemleri Öğrenci numaranızı
öğrendikten sonra öğrenci şifrenizi
almak için https://ogrenciportal.kku.edu.tr/
bağlantısına tıklayarak Öğrenci Giriş Ekranını açınız. Açılan
ekranda “Şifre Sıfırlama” butonu
kullanılarak şifre sıfırlama ekranına
ulaşılır. Şifre sıfırlama işlemi
için “Kimlik Bilgileriyle Sıfırla” ya da
“E-Posta Adresiyle Sıfırla” seçeneklerinden
birini kullanabilirsiniz.
9. ÖĞRENCİ
BİLGİ SİSTEMİNDEKİ FOTOĞRAFIMI NASIL DEĞİŞTİREBİLİRİM?
Öğrenciler OBS de bulunan fotoğraflarını kendileri yükleyerek onaylanması
için ilgili bölüm sekreterliğine müracaat ederek onaylatabilirler.
10. DANIŞMAN
TAYİNİ NASIL YAPILIYOR, DANIŞMANIMI NASIL ÖĞRENEBİLİRİM?
Kayıt yaptıran öğrencilere; eğitim-öğretim
konularında karşılaşacakları problemlerin çözümünde yardımcı olmak, öğrencileri
bilgilendirmek, yönlendirmek ve ders seçimlerini onaylamak üzere, ders yılı
başlamadan önce başkanlıklar tarafından, tek diploma programı olan birimlerde
ise birim yöneticileri tarafından bölümün öğretim elemanları arasından öğrenci
danışmanları görevlendirilir. Öğrencilerin ders kayıt ve diğer
sorunlarında öncelikle danışmanları ile irtibata geçmeleri ve sorunlarına çözüm
aramaları gerekmektedir.
11. KAYIT
DONDURMA İŞLEMİNİ NASIL YAPABİLİRİM?
Kayıt dondurma ile ilgili talepler, ders ekle-bırak döneminin sonuna kadar
yapılabilir. Detaylı bilgi için ( https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2020/07/20200726-1.htm ) bakınız.
12. DERS
MUAFİYET İŞLEMİNİ NASIL YAPABİLİRİM?
Öğrenci; daha önce aldığı ancak bir diplomaya sayılmamış olan veya kayıt
sildirdiği yükseköğretim kurumlarında almış olduğu ve en az CC veya yüzlük not sisteminde en
az 60 seviyesinde başardığı
derslerden muaf olmak için, eğitim-öğretimin başlamasından veya kayıt
yaptırdığı tarihten itibaren beş işgünü içinde başkanlığa başvuruda
bulunur. Detaylı bilgi için ( https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2020/07/20200726-1.htm ) bakınız. Ders
muafiyet başvuruları için Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı tarafından
yapılan duyuruyu takip edebilirsiniz.
13. DERSLERE
DEVAM ETMEK ZORUNLU MU?
Öğrenciler; teorik derslere en az %70, uygulamalı derslere en az %80
oranında devam etmek zorundadır. Detaylı bilgi için ( https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2020/07/20200726-1.htm ) bakınız.
14. DERS VE
SINAV PROGRAMINA NASIL ULAŞABİLİRİM?
Öğrenciler kendileri için hazırlanan ders ve sınav programına kayıtlı
oldukları Fakülte/MYO Bölüm Başkanlığı web sayfası ile duyuru panolarından
ulaşabilirler. Ders ve sınav programında belirtilen yerde hazır bulunmaları
öğrencinin sorumluluğundadır.
15. HAKLI VE
GEÇERLİ MAZERETLER NELERDİR?
Derslere mazeretli veya mazeretsiz katılmamak yok yazılma sebebidir. Ara
sınav haricinde öğrencilerin sundukları mazeretler geçersizdir. (Sportif,
kültürel veya bilimsel faaliyetler gibi alanlarda; Üniversite veya Fakülte
tarafından görevlendirilenler hariç. Zorunlu devam süresinin % 50'sini aşmamak
üzere). Ara Sınav için; haklı ve geçerli mazeretler Kırıkkale Üniversitesi
ÖnLisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirtilmiş
olup, Fakülte Yönetim Kurulunca kabul edilen mazeretler geçerlilik
kazanır. Mazeretler ile ilgili başvurular mazeretin bitiminden itibaren bir
hafta içinde yapılır. Yarıyıl/Yılsonu (Final) ve Bütünleme sınavları için
mazeret hakkı yoktur.
16. DİSİPLİN
İŞLERİ İLE İLGİLİ HUSUSLARA NASIL ULAŞABİLİRİM?
Disiplin suçlarının neler olduğu ve karşılığı cezalar Yükseköğretim
Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliğinde açıklanmıştır. Öğrencilerimizin
Disiplin Soruşturmasına maruz kalmamaları için ilgili yönetmeliği dikkatli
incelemeleri ve belirtilen hususlara riayet etmeleri önemlidir.
17. YAZ
OKULUNDAN NASIL DERS ALABİLİRİM?
Üniversitemiz öğrencilerinin Üniversitemiz dışındaki
Üniversitelerin Yaz Okullarından ders alma esasları Kırıkkale Üniversitesi Ön
Lisans Ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönergesi’nde düzenlenmiştir.Detaylı
bilgilere https://panel.kku.edu.tr/Content/oidb/kanun/yenimevzuat/K%C3%9C%20%C3%96n%20Lisans%20ve%20Lisans%20E%C4%9Fitim-%C3%96%C4%9Fretim%20Y%C3%B6nergesi%2013.pdf adresinden
ulaşılabilir.
18. ÖZEL
ÖĞRENCİ OLARAK BAŞKA BİR YÜKSEKÖĞRETİM KURUMUNDAN NASIL DERS ALABİLİRİM?
Özel öğrenci olarak başka bir yükseköğretim kurumundan
ders almak isteyen öğrencinin ders alma şartları Kırıkkale Üniversitesi Ön
Lisans Ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönergesi’nde düzenlenmiştir. Detaylı
bilgilere https://panel.kku.edu.tr/Content/genelsekreterlik/Mevzuat/K%C3%9C%20%C3%96n%20Lisans%20ve%20Lisans%20E%C4%9Fitim-%C3%96%C4%9Fretim%20Y%C3%B6nergesi%2013.pdf adresinden
ulaşılabilir.
19. SINAV
NOTUMA NASIL İTİRAZ EDEBİLİRİM?
Öğrenciler, sınav sonuçlarına maddi hata nedeniyle itirazlarını;
notların ilanını izleyen günden itibaren beş işgünü içinde, dilekçeyle, ilgili
dekanlığa/müdürlüğe yapabilirler. Detaylı bilgilere https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2020/07/20200726-1.htm adresinden ulaşılabilir.
20. ÖĞRENCİ
BELGE TALEPLERİ İÇİN NEREYE BAŞVURABİLİRİM?
Öğrenci Belgesi, Transkript ve Ders İçerikleri Fakülte-Yüksekokul Öğrenci
İşleri Bürosundan alınabilir. Söz konusu belgeler ilgili öğrenci dışındaki
diğer kişilere verilmeyecektir. Sizin dışınızda bir başka öğrencinin
belgesini almak için talepte bulunmayınız. (Vekaletname ile alınabilir.)
21. DİLEKÇEMİN
TAKİBİNİ NASIL YAPABİLİRİM?
Öğrenciler; taleplerinin karşılanması ile
ilgili dilekçelerinin takibini ilgili birimden yapabilirler.
22. ÖĞRENCİLERE TEBLİĞATLAR NASIL
YAPILMAKTADIR?
Öğrenciler kayıt sırasında, kendileriyle
her türlü haberleşmenin sağlanacağı açık adreslerini, iletişim bilgilerini ve
sonradan meydana gelebilecek değişiklikleri, ÖBS üzerinden bildirmekle
yükümlüdürler.
Her türlü tebligat; öğrencinin bildirdiği
elektronik posta adresine gönderilmek, öğrenci tarafından beyan edilen adrese
yazılı olarak yapılmak veya biriminde ilan edilmek suretiyle tamamlanmış
sayılır.
Adresini veya adres değişikliğini
bildirmeyen veya eksik ya da yanlış bildiren öğrencilerin bildirmiş olduğu son
adrese tebligatın gönderilmesi halinde tebligat yapılmış kabul edilir.
Eğitim-öğretimle ilgili mevzuat, alınan
kararlar, yapılan değişiklikler gibi hususlar; Üniversitenin internet sitesinde
veya ÖBS’de yayımlanır. Öğrenciler, tebligat yerine geçen duyuruları takip
etmekle yükümlüdürler.
23. AKTİF
ÖĞRENCİLER KAYIT ESNASINDA VERDİKLERİ LİSE DİPLOMASINI ALABİLİR Mİ?
Elektronik kayıt yapan öğrencilerden lise
diploması istenmemektedir. Yüz yüze kayıtlarda ise diplomanın aslı görülerek
kayıt işlemi tamamlanmaktadır. Ancak diploması ÖİDB tarafından teslim alınarak
kayıt yaptıran ve halen aktif durumda olan eski kayıtlı öğrencilerin talep
etmeleri halinde öğrenci dosyasına bu bilginin işlenerek ortaöğretim
diplomasının aslı öğrenciye verilebilir.
24. MEZUNİYETİMİN YAPILMASI İÇİN
NE YAPMALIYIM?
Yönetmelikte belirtilen şartları yerine
getiren ve kayıtlı bulunduğu eğitim-öğretim programını başarıyla
tamamlayan öğrencilerin mezuniyet işlemlerini, ilgili bölüm mezuniyet
komisyonu; ÖBS’de yer alan not dökümü ile başkanlık klasöründe bulunan not
dökümlerini karşılaştırarak öğrenci transkriptini doğrular ve gerekli koşulları
sağlayan öğrencinin, mezuniyet işlemlerinin başlatılabilmesi için komisyon
raporunu hazırlar.
Bölüm mezuniyet komisyonu raporu, ilgili
birim yönetim kurulu tarafından onaylandıktan sonra, öğrencinin mezuniyet
işlemlerinin başlatılması için ÖİDB’ye gönderilir. ÖİDB son kontrolleri yaparak
öğrencinin mezuniyetine onay verir. Öğrenciye, diplomasının teslim edilebilmesi
için öğrenci kimlik kartının ÖİDB’ye iade edilmiş olması zorunludur. Detaylı
bilgilere https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2020/07/20200726-1.htm adresinden ulaşılabilir.